DI TAKAFUL MALAYSIA, anda merupakan keutamaan kami dan kami menghormati hak privasi anda. Hubungan kami dengan anda merupakan aset paling berharga dan menjadi asas kepada nama baik dan reputasi kami. Dalam meningkatkan “Jalinan” kami bersama anda, kami komited untuk menunaikan janji kami dan berpegang teguh kepada Piagam seperti yang dinyatakan di bawah.
Sama ada anda pemegang sijil, ejen TAKAFUL MALAYSIA, pengguna dan pengunjung berdaftar, kami percaya dengan memberikan perkhidmatan secara profesional, jujur, cekap, inovatif dan beretika di samping memberikan pengalaman pelanggan yang terbaik mungkin akan menjadi asas untuk pembinaan perhubungan sepanjang hayat.
Kami menganggap
KEPATUHAN SYARIAH sebagai tunjang untuk semua urusan harian. Kami mempunyai kumpulan warga pekerja profesional yang berkelayakan untuk memastikan panduan dan nasihat yang diberikan oleh Jawatankuasa Syariah dijalankan dengan baik. Struktur dan proses yang tepat dan teratur turut dilaksanakan untuk mengkaji semula keperluan kepatuhan Syariah secara berkala.
MUDAH DIHUBUNGI
Kami sentiasa mengalu-alukan sebarang pertanyaan, maklum balas dan aduan daripada pelanggan. Ini membolehkan kami mengenal pasti sebarang kelemahan dalam perkhidmatan kami dan membantu kami dalam usaha mempertingkatkan perkhidmatan tersebut.
Sekiranya maklum balas atau jawapan kami tidak memuaskan, sila hantarkan maklum balas anda melalui saluran berikut:-
- Dengan menghubungi talian Khidmat Pelanggan di 1-300-88 252 385; atau
- Melalui e-mel kepada
csu@takaful-malaysia.com.my ; atau
- Mengirimkan surat kepada:
Khidmat Pelanggan
SYARIKAT TAKAFUL MALAYSIA BERHAD
Tingkat 13, Blok Annex,
Menara Takaful Malaysia,
No 4, Jalan Sultan Sulaiman,
50000 Kuala Lumpur
Untuk maklumat lanjut, sila layari
www.takaful-malaysia.com.my dan beri maklum balas anda melalui Borang Maklum Balas Pelanggan kami.
KOMITMEN KAMI TERHADAP PERTANYAAN DAN ADUAN
Kami percaya bahawa anda berhak menerima layanan yang jujur, hormat, sopan, berintegriti dan adil apabila berurusan dengan kami.
Kami mengalu-alukan maklum balas anda supaya kami dapat menyelesaikan sebarang masalah anda dan juga untuk mempertingkatkan lagi mutu perkhidmatan kami. Sila hubungi kami sekiranya kami tidak dapat memenuhi kehendak anda.
Proses pengendalian aduan kami adalah berasaskan kepada prinsip berikut:
-
Penerimaan – kami sedar bahawa kami mungkin tidak dapat memenuhi kesemua kehendak anda dan kami bersedia menerima segala aduan.
-
Pemilikan – kami bertanggungjawab untuk menyelesaikan sebarang aduan anda. Kami juga akan memaklumkan kepada anda sekiranya kami perlu menyalurkan aduan itu kepada pihak lain kerana kerumitan pertanyaan/aduan tersebut.
-
Pengumpulan maklumat– kami akan mengesahkan butiran aduan anda dan mendapatkan penjelasan sekiranya kami tidak pasti.
-
Layanan – kami akan memastikan anda dan aduan anda dilayan dengan adil.
-
Komitmen – kami akan membuat susulan kepada apa yang kami telah janji untuk lakukan.
-
Ketepatan masa – sekiranya kami tidak dapat menyelesaikan aduan anda dengan serta-merta, kami akan berusaha untuk menyelesaikannya dalam tempoh 14 hari bekerja. Bagi aduan yang mungkin mengambil lebih banyak masa untuk diselesaikan, kami akan memaklumkan perkembangan semasa kepada anda.
-
Azam – kami berazam untuk mencapai penyelesaian secara muafakat terhadap semua aduan.